Fr

BRANDS

NYX verleidt Gen Z met opkomende artiesten (by Focalys)

Woensdag 19 Maart 2025

NYX verleidt Gen Z met opkomende artiesten (by Focalys)

In de Verenigde Staten heeft make-upmerk NYX een nieuwe manier gevonden om de aandacht te trekken op TikTok. Om Gen Z te verleiden biedt het muziektracks van opkomende artiesten aan die gebruikers kunnen downloaden op de app van het merk.

NYX selecteerde vijf getalenteerde, maar onbekende muzikanten (Snow Tha Product, Zeina Mates, Dina Ayada, 8ae en Ashley Mehta) en promootte hen vervolgens bij zijn grote TikTok community (een miljoen abonnees), waardoor de artiesten er plotseling een grote schare jonge fans bijkregen. Fans konden de tracks ontdekken en ze vervolgens meteen downloadden op de pagina van @nyxcosmetics. De artiesten kregen een fee voor elke beluisterde track, dit dankzij een samenwerking met het SoundOn platform.

De muzikanten doen ook een wederdienst. Ze zullen de de lentecollectie van het make-upmerk dit jaar promoten in hun video’s (van elk nummer staat er een videoclip op TikTok).
 
Het album ‘NYXTape’ werd ook gepromoot in een reclamespot die op 2 februari werd uitgezonden tijdens de Grammy Awards.

Dit initiatief biedt verschillende voordelen voor NYX. Het merk laat zien dat het jonge artiesten ondersteunt (waarden die het altijd in de verf heeft gezet). Daarnaast maakt het initiatief het mogelijk om de make-upproducten in videoclips te promoten die vervolgens worden gedeeld. Verder wordt de loyaliteit van de community vergroot en worden er nieuwe fans gerekruteerd. En als de muzikanten echt doorbreken, zal het merk profiteren van de gratis publiciteit bij een groot publiek en dit nog voor vele jaren...

Archief / BRANDS