Fr

BRANDS

Kruidvat geeft verzorgingsarmoede een gezicht

Donderdag 17 Oktober 2024

Kruidvat geeft verzorgingsarmoede een gezicht

Naar aanleiding van Wereldarmoededag op 17 okotber heeft Kruidvat in samenwerking met de Belgische Federatie van Voedselbanken ‘Pure Luxe’ gelanceerd.

Het betreft een sensibiliseringscampagne rond verzorgingsarmoede, een probleem waar een op de vier Belgen mee te maken krijgt. Verzorgingsproducten zoals shampoo, douchegel of deodorant zijn voor hen geen evidentie. Sterker nog, voor hen is dit pure luxe. 
 
De campagne toont mensen in maatschappelijk kwetsbare situaties. Zij vertellen over de impact van dit probleem op hun dagelijks leven en op hun fysieke en mentale welzijn.
 
Pure Luxe wordt gelanceerd met een 90” film op tv, aangevuld met pr-acties, OLV, affichage en een SoMe-luik. De campagne loopt ook in Nederland.

Tegelijkertijd organiseert Kruidvat weer de ‘Samen in Actieweken’. Van 21 oktober tot en met 3 november wordt voor elk deelnemend product dat in de winkel wordt gekocht, een tweede product aangeboden aan de koper. Bovendien wordt in samenwerking met verschillende partners, een derde product aangeboden aan gezinnen in precaire situaties.

Daarnaast ontvangen duizenden mensen via de Belgische Federatie van Voedselbanken een Kruidvat Health & Beautykaart ter waarde van 25 euro. Hiermee kunnen ze persoonlijke verzorgingsproducten kopen in een Kruidvat-winkel. Ook kunnen klanten vanuit de Kruidvat Club hun spaarpunten doneren aan de Belgische Federatie van Voedselbanken. 
 
‘Pure Luxe’ is het resultaat van een samenwerking tussen DDB Amsterdam, Wefilm Creative Agency, Mindshare, Oona en BBDO Belgium.

Archief / BRANDS