Fr

BRANDS

Orange maakt het verschil voor de Paralympics

Maandag 19 Augustus 2024

Orange maakt het verschil voor de Paralympics

Gesterkt door het succes van zijn ‘Women’s Football’ campagne - die ongetwijfeld wereldwijd geboekstaafd zal worden als de meest bekroonde van het jaar – pakt Orange opnieuw uit met een spot van Publicis Conseil die alweer toont dat het merk zich inzet voor een mentaliteitsverandering en een inclusievere kijk op sport.
 
De spot werd uitgezonden in de aanloop naar de Paralympische Spelen van Parijs 2024, waarvan de telecomoperator een van de premium partners is, en toont een splitscreen van de Olympische en Paralympische finales van de 1.500 meter voor mannen op de Spelen van Rio... Beide races lijken identiek, maar er is een enkel verschil: de atleten met een visuele handicap klokken 1,7” sneller af dan de andere lopers.
 
De spot herinnert ons er ook aan dat dit record niet uniek is: er zijn nog vier andere para-atleten die hun Olympische collega’s zonder handicap al versloegen.
 
Bedoeling? Tonen dat de Paralympische Spelen net zo spectaculair zijn als de Olympische Spelen, ook al krijgen ze dan minder media-aandacht.

Archief / BRANDS