Fr

BRANDS

Chipotle biedt een VIP-kaart aan gewone stervelingen (by Focalys)

Woensdag 28 Augustus 2024

Chipotle biedt een VIP-kaart aan gewone stervelingen (by Focalys)

In de Verenigde Staten biedt Chipotle al meer dan twintig jaar aan beroemdheden - meer bepaald muzikanten, beroemde sporters of influencers - die publiekelijk hun passie voor het merk hebben geuit op regelmatige basis een ‘Celebrity Card’ aan. Die geeft recht op een gratis maaltijd per dag gedurende een jaar.

Van 25 juni tot 3 juli gaf het merk een aantal van zijn fans de kans om deze VIP-kaart te winnen. Daartoe moesten ze content posten op TikTok, Instagram en X (een video, foto, gedicht, lied, kunstwerk of een andere creatie) met daarbij een motivatie waarom zij de kaart verdienden in plaats van iemand anders (#CelebCardContest).

Op 12 juli contacteerde Chipotle vijf winnaars per mail om hen vervolgens de gegeerde kaart op te sturen naar hun thuisadres. De wedstrijd werd stevig gepromoot op de sociale media van het merk.

Een kaart aanbieden die enkel de sterren in hun portefeuille hebben zitten, is een behoorlijk ingenieus idee. In feite ontvangt het merk al jaren duizenden berichten van gewone fans die vragen hoe ze de kaart kunnen krijgen. De activatie zal een groot aantal mensen uit Gen Z verleiden die op zoek zijn naar manieren om hun imago te versterken en zich te onderscheiden van hun peers…

Archief / BRANDS