Fr

BRANDS

De Nationale Loterij in de bres voor vrouwenrechten

Vrijdag 30 Augustus 2024

De Nationale Loterij in de bres voor vrouwenrechten

De Nationale Loterij kondigt de lancering aan van ‘Lady Fortuna’, een nieuw kraslot dat spelers ook in staat stelt om hun stem uit te brengen voor een organisatie die opkomt voor vrouwenrechten.
 
Door de QR-code op het kraslot te scannen, worden spelers doorverwezen naar een website waar ze een selectie van verenigingen kunnen ontdekken die zich inzetten voor vrouwenkwesties in de breedste zin van het woord. Spelers krijgen de mogelijkheid om te stemmen op de doelen die ze willen steunen.
 
De eerste vijf verenigingen die hun naam aan het project verbonden, zijn Thinkpink (strijd tegen kanker), BruZelle (strijd tegen menstruatiearmoede), Amazone (een project om straatnamen te vervrouwelijken), de Vlaamse Basketbalbond (promotie van vrouwelijke scheidsrechters) en de vereniging ‘Elles tournent, Dames Draaien’ (die de positie van vrouwen in de audiovisuele industrie onder de aandacht brengt).
 
De geselecteerde verenigingen ontvangen financiële steun in de vorm van vaste prijzen en een extra budget van 100.000 euro, afhankelijk van het aantal ontvangen stemmen. De finalisten in elke pool krijgen een extra bedrag.
 
Wat de winsten betreft, biedt ‘Lady Fortuna’ elke speler een gegarandeerde minimumprijs van vijf euro, met ten minste vier winnende kaarten per pak van 20 kaarten voor de prijs van 20 euro.
 
Voorts is de dynamiek van het spel vrij eenvoudig: als de speler na het krassen twee identieke symbolen in dezelfde speelzone ontdekt, wint hij het aangegeven bedrag. De winst kan oplopen tot 500.000 euro.
 
De lancering wordt ondersteund door een (D)OOH- en digitale campagne ontwikkeld door BBDO en iO. De Kwekerij is verantwoordelijk voor het design van het spel.

Archief / BRANDS