Fr

AWARDS

AMMA: GroupM potentieel op kop

Maandag 22 April 2024

AMMA: GroupM potentieel op kop

Assets :


De expertjury’s van de AMMA voorgezeten door José Fernandez (D'Ieteren) nomineerden 45 dossiers in negen van de 14 categorieën die de competitie van CommPass telt.
 
In dit stadium hebben de bureaus van GroupM negen shortlists op zak (drie voor EssenceMediacom, twee voor Mindshare, twee voor Wavemaker en voor GroupM als dusdanig) versus vier voor OMG-bureaus ((drie voor Semetis en één voor PHD). Havas Media en Publicis Groupe haalden elk drie finaleplaatsen binnen. Bij de regies onderscheidt Clear Channel zich met vier nominaties, gevolgd door RMB en Var met elk drie shortlists. Proximus valt op aan adverteerderszijde met nominaties in vier verschillende categorieën.
 
De volledige lijst vind je hier.
 
De organisatoren wijzen op het recordaantal dossiers dat ingediend werd in ‘Best Use of Native & Content’ (29 van de 185 inschrijvingen): “Native reclameformats nemen almaar toe in belang op onze markt. Voor het eerst gingen meerdere dossiers over de verspreiding van content via podcasts en influencers als centrale touchpoints voor de campagnes.”
 
30 van de genomineerde dossiers zullen worden gepresenteerd aan de eindjury en het publiek. Dat gebeurt op 15 mei tijdens de UMA Get Together Best Media Campaign in Dolce La Hulpe.
 
De prijsuitreiking staat gepland op 6 juni en vindt plaats in Auditorium 2000 op de Heizel.

Archief / AWARDS