Fr

AWARDS

Warc Creative 100: België een bank vooruit

Dinsdag 11 Maart 2025

Warc Creative 100: België een bank vooruit

De 2025-editie van de gerenommeerde Creative 100 100 ranking van Warc staat online.

WoMen’s Football’ van Marcel Paris voor Orange voert, niet verrassend, het klassement aan van de campagnes.
In de ranking van de bureaus staat Publicis Conseil Paris op kop. Rethink Toronto is dan weer het beste onafhankelijke bureau van het jaar.

Ogilvy eindigt als eerste in de Network ranking; dat geldt ook voor Serviceplan in het klassement van onafhankelijke netwerken.
WPP is de Holding Company of the Year; Apple het beste merk; en Anheuser-Busch InBev de beste adverteerder. Het meest bekroonde land is de Verenigde Staten.

België gaat er twee plaatsen op vooruit ten opzichte van het klassement vorig jaar. Het eindigt op de 37ste plaats in de ranking van landen die het meeste awards wisten binnen te halen. In 2023 stond ons land nog op de zestiende plaats in deze ranking...

We geven nog mee dat onze landgenoten en CD’s van FCB NY, Roxane Schneider en Pieter Claeys, erin geslaagd zijn om met twee campagnes in de top 100 te staan: ‘Dreamcaster’ voor Michelob Ultra op de vijftiende plaats (foto) en ‘Spreadbeats’ voor Spotify op plaats 62.

Archief / AWARDS