Fr

AWARDS

Cannes Lions : Bronze voor FamousGrey en VML

Woensdag 19 Juni 2024

Cannes Lions : Bronze voor FamousGrey en VML

FamousGrey pakte een Bronze in Creative Data competitie met ‘Pulse of Nature’ voor Veolia. Gebaseerd op de observatie dat de natuur de belangrijkste klant is van Veolia, een Franse multinational en wereldleider op het gebied van collectieve diensten, ontwikkelde FamousGrey 'Pulse of Nature', een platform dat de pols van de Belgische natuur neemt om een top tien met prioritaire ecologische uitdagingen te definiëren, alvorens een programmatic boodschap elke uitdaging koppelt aan een in-house oplossing die deze kan aangaan...

‘Pulse of Nature’ werd mogelijk dankzij de open source gegevens die beschikbaar zijn bij verschillende publieke spelers. Het samenbrengen van deze gegevens op één enkel platform geeft niet alleen een globaal beeld van de gezondheid van de Belgische natuur en diens schommelingen over vijf jaar, maar maakt ook meer mensen bewust van meer lokale problemen.
Na een Silver in de Health & Wellness competitie won ‘Call Glenn’ van VML voor Child Focus, dat geen introductie meer nodig heeft, een bronze in PR.
Alle shortlists en Lions worden hier gepubliceerd zodra ze beschikbaar zijn.

Archief / AWARDS