Fr

AWARDS

YMCE Data Driven: zes van de 14 deelnemers naar finale

Zondag 27 Oktober 2024

YMCE Data Driven: zes van de 14 deelnemers naar finale

Het Data Driven-luik van de Young Media & Channel Experts heeft de namen van de drie teams die naar de finale gaan bekendgemaakt. Die werden geselecteerd uit 14 inzendingen van negen bureaus.
 
Lotte Ceulemens (Zigt) en Marion Fourneau (Publicis Groupe), Jonas Geiregat (Semetis) en Phillippe Copmans (Publicis Groupe), en het team bestaande uit Juliette Ten Hoorn (Semetis) en Hannes Van Roie (Mindshare) stoten door naar de laatste ronde.
 
De andere deelnemers waren Arne Peeters (Zigt), Thomas Janssens (Space), Thomas Wimus (GroupM), Maxime Verhaege (Pivott), evenals Shauny Cuypers en Javier Gavilanes-Salcedo (PHD Media), en Sacha Israel Collier en Marie Devlésaver (dentsu),
 
De briefing van dit jaar werd gegeven door Bjorn Van Der Cruyssen en Vincent De Coster, respectievelijk head of media en go-to-arket & transformation manager bij Colruyt Group. De focus lag op de optimalisatie van het gebruik van databases om de branding- en activatiestrategieën van Colruyt-winkels te versterken. 
 
De jury, voorgezeten door Bjorn Van Der Cruyssen, bestond verder uit Barbara Van Caubergh (RMB), Christophe Erregeerts (bpost), Xavier Bérenger (Mediabrands), Matthias Langenaeker (Publicis Groupe), Corentin Franzin (Mindshare), Laura Ottoy (Var), Danny Nijs (360° Academy), Max Brouns (UMA) en Lara Chammah en Harold Masquelier (Roularta).
 
De winnaars worden op 12 november bekendgemaakt tijdens de MM Tech Club in TheMerode.

De YMCE wordt georganiseerd door 360° Academy en heeft als doel jong talent onder media-experts en strategen in de schijnwerpers te zetten, met de ambitie de inventiviteit en expertise van jong talent in de sector te stimuleren. Het initiatief wordt ondersteund door de UMA.
 
“Het is van vitaal belang om onze jonge media- en data-experts, die de toekomst van onze business vertegenwoordigen, aan te moedigen en te ondersteunen. De YMCE-oefening sluit hier volledig bij aan: een leerrijke dag waarop onze jongeren in alle onafhankelijkheid en vrijheid hun creativiteit en expertise kunnen uiten, van briefing tot eindaanbevelingen”, zegt Matthias Langenaeker, voorzitter van de Education & Talent Commission van de UMA.
 
“Naast de competitie is dit een unieke ervaring waarvoor we deze jonge experts uitnodigen. Op basis van een adverteerdersbriefing met becijferde KPI’s krijgen de kandidaten te maken met een aantal grote uitdagingen: ze moeten de timing en de beperkingen van de briefing respecteren, maar bovenal, hun eigen creativiteit en inventiviteit aanspreken om een coherente en uitgebreide presentatie van hun aanbevelingen uit te werken, en dat alles in een paar uur en zonder externe hulp.”

Archief / AWARDS