Fr

AWARDS

IAB MIXX Awards: AKQA Brussels wint hoofdprijs

Donderdag 17 Oktober 2024

IAB MIXX Awards: AKQA Brussels wint hoofdprijs

De vier jury’s van de 2024-editie van de IAB Mixx Awards hebben in totaal 50 prijzen uitgereikt en meer bepaald zeventien Gold, achttien Silver en vijftien Bronze en dit in de twintig categorieën uit de competitie.

De grote winnaar is AKQA Brussels dat niet minder dan zestien trofeeën pakt (tien Gold, vier Silver en twee Bronze) en logischerwijze ook de titel van Digital Media Agency of the Year wint.

Het voormalige FamousGrey slaagt er dus in de treble te winnen: Agency of the Year in de gelijknamige competitie en op de CB Awards en nu ook de MIXX. 

Het wint de Gold met ‘De Bouw Kijkt Verder’ voor Constructiv (Brand Advertising Campaign), ‘Pulse of Nature’ voor Veolia (Branded Content, Sustainability Campaign, Effective Use of Data/Dashboarding en Digital OOH Advertising) en ‘The TMF Generation’ voor Proximus (Influencer Marketing).
 
De vier Silver wint het eveneens met campagnes voor Proximus: ‘Console Swap’ (Brand Advertising Campaign en Branded Content) en ‘Techlab’ (Social Media en Video Advertising), die ook een Bronze wint (Branded Content).
 
De tweede Bronze wint AKQA Brussels met ‘Aperol-Spritz Fanshop’ voor Campari (eCommerce).

Deze prijzenregen mag ons echter niet doen vergeten dat Kinesso, het digitale bureau van IPG Mediabrands dat samenwerkt met de andere mediabureaus van de groep, zelf ook vier prijzen in de wacht heeft gesleept: de Best Belgian Marketing Tool met 'Bridge: The Future of Digital Campaign Management', een andere Gouden met UM voor de STIB-campagne 'From Zero to 150K downloads: the application redefining mobility in Brussels' (Direct Response/Lead Generation Campaign), evenals twee Zilveren: 'Start je dag goed met een Boni ontbijt' voor Boni (Native Advertising), opnieuw met UM, en 'Search advertising for TVH' (Search Advertising).

AdSomeNoise en Space staan ook op het podium, weliswaar op ruime afstand, met elk drie prijzen. Het eerste bureau wint een Gold en twee Silver. De Gold en de eerste Silver zijn voor campagnes voor Samsung, respectievelijk ‘Flip the Wave: Push the Boundaries of Innovation with Samsung’ (Product Innovation) en ‘Flip the Wave: Samsung’s Olympic Triumph’ (Digital OOH Advertising). De tweede Silver van het bureau bekroont ‘Triviale Vraegen’ voor M Leuven (Virtual & augmented Reality / New Technos).
 
Space mocht ook een Gold mee naar huis nemen met ‘Spa Fruit - #SlashTheFruits’ voor Spadel (Native Advertising) en twee Bronze, wederom met Samsung-campagnes: ‘Out of Phone’ (Influencer Marketing ) en ‘SEA Unpacked’ (Search Advertising).
 
Wavemaker, EssenceMediacom en Semetis vervolledigen het klassement van de meest bekroonde bureaus, met elk twee awards op de teller.

Het volledige 2024-palmares is hier gepost.

Archief / AWARDS