Na zijn Creative & Media rankings publiceerde WARC nu zijn derde top 100 van het jaar, met daarin de meest bekroonde bureaus, merken en campagnes van 2024 op basis van bewezen effectiviteit.
Aan de kant van de bureaus realiseert WPP de Grand Slam, door opnieuw de eerste plaats te pakken in de
Effective 100, vóór Omnicom en Publicis. Zijn Ogilvy-netwerk staat ook op nummer 1 in de netwerkenlijst. Bij de adverteerders is de top 3 ongewijzigd, maar AB InBev zakt wel van de eerste naar de derde plaats; het moet Unilever en McDonald's, dat twee plaatsen is gestegen, laten voorafgaan.
Aan campagnezijde kwam “
ADLaM: An Alphabet to Preserve a Culture” van McCann NY voor Microsoft (illu) als beste uit de bus, vóór “
A Piece of Me” van dentsu Creative Amsterdam voor KPN en “
The Cost of Beauty” van Ogilvy voor Dove.
België eindigde op de 43ste plaats in het landenklassement dat aangevoerd wordt door de VS, India en Brazilië. Dit betekent een daling van 16 plaatsen in vijf jaar. De beste score dateert van 2019, toen ons land 26ste werd.