Fr

AWARDS

Soudal en zijn T-Rex winnen op Belgian Sponsorship Awards

Vrijdag 6 December 2024

Soudal en zijn T-Rex winnen op Belgian Sponsorship Awards

De jury van de Belgian Sponsorship Awards van dit jaar, voorgezeten door Marc Frederix, die ook de Raad voor Reclame voorzit en bekendstaat als een groot wielerliefhebber, kende de prijs voor de Best Sponsorship Activation toe aan het Belgische bedrijf Soudal en diens promotie voor het T-Rex lijmgamma van het merk via de wielerploeg Soudal Quick-Step tijdens de Vuelta.
 
Voor de gelegenheid veranderde de ploeg van Patrick Lefevere haar naam in T-Rex en droegen de renners nieuwe truitjes met een tyrannosaurus; hetzelfde gold voor de staf- en volgwagens, die een make-over kregen in de kleuren van de montagelijm van Soudal, die vooral populair is in Spanje en Portugal. Tijdens de drie weken van de wedstrijd organiseerde het T-Rex team ook verschillende activaties met een gigantische T-Rex.
 
Dit is de campagne die België zal vertegenwoordigen op de European Sponsorship Awards in Londen.
 
Soudal ‘T-Rex Vuelta’ won (logischerwijs) ook goud in de categorie Activatie, vóór ‘Wunderbar’ van ING als onderdeel van de sponsoring van de Rode Duivels tijdens het EK Voetbal (Silver) en ‘Road to Paris’ van de Nationale Loterij, de campagne ter ondersteuning van Team België tijdens de Olympische Spelen (Bronze).
 
In de categorie Strategie ging het goud naar Proximus, als erkenning voor de verschillende initiatieven van de telco in het kader van zijn partnerschap met Flanders Classics. Delhaize en zijn campagne ter ondersteuning van Team België wonnen zilver, terwijl AG, partner van de Soudal Quick-Step, Bronze haalde.
 
De Prijs van het Publiek viel te beurt aan ‘Bite the Medal’ van Jules Destrooper, als officiële leverancier van het Lotto Belgium House in Parijs en het Olympisch Festival in Middelkerke.

Archief / AWARDS