Fr

AWARDS

WARC publiceert zijn Effectiveness 100

Maandag 25 Maart 2024

WARC publiceert zijn Effectiveness 100

Warc heeft zijn ranking van de meeste bekroonde campagnes en bedrijven wereldwijd op het vlak van efficiëntie gepubliceerd.

De drie meest bekroonde campagnes in 2023 in dit domein waren ‘Shah Rukh Khan-My-Ad’ van Ogilvy en Wavemaker Mumbai voor Cadbury, ‘Keep Girls in School’ van Leo Burnett en EssenceMediacom Mumbai, Leo Burnett Gurgaon en EssenceMediacom London voor Whisper, en, last but not least, ‘Famous Orders’ van W+K NY, Narrative LA, Alma Miami en Burrell Chicago voor McDonald’s.

Bij de creatieve bureaus ging de eerste plaats naar Leo Burnett Dubai. Ogilvy Mumbai en AlmapBBDO Sao Paulo vervolledigen de top drie. Mindshare NY is dan weer het meest efficiënte mediabureau, gevolgd door Wavemaker Mumbai en Starcom Chicago.

In de ranking van adverteerders staat AB InBev op kop, gevolgd door Unilever en McDonald’s.

Archief / AWARDS