Fr

AWARDS

Effie Europe open voor AI

Woensdag 5 Juni 2024

Effie Europe introduceert een nieuwe categorie gewijd aan AI. “Deze categorie wil het gebruik van AI-technologie om de effectiviteit van marketing te verbeteren erkennen”, aldus de organisatoren bij EACA.
 
Het gebruik van AI in een campagne kan betrekking hebben op het creatieve proces, de implementatie, content creatie en personalisatie van communicatie, doelgroep targeting, analyse en innovatie. Deelnemers moeten illustreren hoe AI de effectiviteit heeft verbeterd, vanaf de initiële motivatie van het publiek tot de uiteindelijke impact op het consumentengedrag.
 
De EACA stelt ook dat het gebruik van door Midjourney gegenereerde content of vergelijkbare tools zonder strategische rechtvaardiging onvoldoende is om een campagne in deze categorie in te dienen. Hetzelfde principe geldt voor het gebruik van oplossingen die mediacampagnes optimaliseren.
 
Ter herinnering, de deadline om een dossier in te dienen is 31 juli. De winnaars worden op 11 december bekendgemaakt tijdens een Effie Day in Brussel. Dit jaar wordt de Effie Europe jury voorgezeten door Harrison Steinhart (DDB Paris) en Iva Bennefeld-Stepanic (Mondelez).

Archief / AWARDS