Fr

AWARDS

Best of Awards: het volledige palmares

Donderdag 5 December 2024

Best of Awards: het volledige palmares

Het palmares van de 2024-editie van de Best of Awards is op 4 december bekendgemaakt tijdens een prijsuitreiking in Brugge.

De Best of Activation Awards was dit jaar aan zijn 33ste editie toe. Er werden 44 prijzen uitgereikt aan vijftien verschillende bureaus. Te beginnen met VML, de grote winnaar van de avond met maar liefst dertien prijzen voor vier verschillende klanten: 11.11.11, Child Focus, Lunchgarden (foto) en bpost. De campagnes van die adverteerders kregen acht BOA van de Adverteerders Jury, drie van de Creative Jury en een Sustainability Award. VML wint logischerwijze ook de titel van Agency of the Year.

LDV United behaalde de tweede podiumplaats met acht BOA: zes van de adverteerdersjury, een van de creatieve jury en, eveneens, een Sustainability Award. Het bureau won de prijzen met werk voor Vanden Borre, CM en Stop Darmkanker.

Joe Public sluit het podium af met zes BOA voor VTM-GO en Ethias. AKQA Brussels, Lucy, mortierbrigade en Mutant winnen elk twee prijzen.

De jury van de zevende editie van de Best of Content Awards reikte 34 prijzen uit, eveneens aan vijftien verschillende bureaus.

Daar wint Happiness de titel van Agency of the Year. Het bureau mag zeven BOCA op zijn schouw zetten voor campagnes voor Albert Heijn, OVK/Streamz, Quick en Verisure.
 
HeadOffice en Hotel Bonka eindigen op een gedeelde tweede plaats met elk vier prijzen. Het eerste bureau wint er drie met Brouwerij Haacht en een met A.S. Adventure; het tweede bureau wint er twee met De Vlaamse Overheid, een met Voka en een met Vlaams Instituut voor Gezond Leven.
 
OnlyHumans wint drie prijzen, waarvan twee met campagnes voor STIHL en de derde voor The Institute of Tropical Medicine.

Op de Best of Reputation Awards domineerden AKQA Brussels en Walkie Talkie de competitie. In totaal werden er 45 prijzen uitgereikt aan zestien bureaus.

AKQA Brussels dankt zijn titel als Agency of the Year aan de vijf BORA en een Sustainability Award die het ontving voor werk voor Constrictiv, Helan, Veolia en WPP. Idem voor Walkie Talkie met Amazon, EventFlanders, MeDirect, VLAM en De Vlaamse Overheid.
 
MMBSY, BePublic en Whyte Corporate Affairs volgen met respectievelijk zes, vijf en drie prijzen op de teller.

De grote winnaars van de Belgian Event Awards tot slot zijn CityCubes, Pink Pinata Productions, Sylvester en The Media House. Ze wonnen elk een Gold BEA, respectievelijk met evenementen voor BOSS Paints (B2B), Boektopia 2023 (B2C), Telenet (Business-to-Employees) en Entrepôt Stapelhuis (Institutional Events).

Het volledige palmares van alle competities is hier gepost.

Archief / AWARDS