Fr

AWARDS

Effie: Proximus en VTM GO hoofdwinnaars

Donderdag 3 Oktober 2024

Effie: Proximus en VTM GO hoofdwinnaars

Twee Gold, zes Silver en 11 Bronze. Aldus het verdict van de jury voorgezeten door Aude Mayence. De gouden Effies vallen te beurt aan ‘Got the Fiber’, de campagne van Proximus, en de transformatie van VTM Go van catch-up dienst naar streamingplatform ondersteund door Joe Public.
 
Naast de Gold voor Proximus via het Silk-ecosysteem wint AKQA ook een Silver met ‘Ça va?’ voor Zaffranax (Perigo).
 
TBWA van zijn kant keert huiswaarts met een Silver en twee Bronze – zelfs drie als we ‘De auto van je leven’ van Voltage voor VW/D'Ieteren meerekenen: de Silver wint het bureau met Engie (‘From trouble to trust in an energy crisis’) en de Bronze zijn te danken aan het werk voor de Nationale Loterij en EuroDreams (‘Inspiring Belgians to dream big’) en Base (‘Generatie Plantrekkers’).
 
Ook Happiness wint een Silver met Albert Heijn (‘De Wereld in het Kleijn’), alsook twee Bronze met DVV (‘Gewoon goeie service’) en Bebat (‘Human Central’), wiens campagne ook een speciale vermelding voor Strategic Shift krijgt.
 
VML wint een Silver en een Bronze, respectievelijk met Child Focus (‘Bel Glenn’) en bpost (‘My bpost app’).
 
De twee laatste Silver zijn voor Berlin en RCA. De eerste met ‘Van challenger naar +100.000 klanten’ voor MeDirect, de tweede met ‘Da's wauw van Wibra’.
 
De andere Bronze bekronen BBDO en Toyota (‘How Toyota helped independents save millions of euros in one month’), Serviceplan en Aldi (‘Willie Witloof’), Onlyhumans en Stihl (‘Van sterk werk naar sterke werkers’), Publicis en BNP Paribas Fortis (‘Enabling a new breed of self-employed by launching Hello Bank! Pro’) en tot slot DVLR en Hey! met hun stuntmannencampagne die ook een speciale ‘Touchpoint Plan’ vermelding krijgt.

Archief / AWARDS