Fr

AWARDS

'Spreadbeats': Pieter Claeys en Roxane Schneider blinken weer uit

Dinsdag 18 Juni 2024

'Spreadbeats': Pieter Claeys en Roxane Schneider blinken weer uit

Na een Grand Prix in de Entertainment Lions For Sport met ‘Dreamcaster’ voor Michelob Ultra, gaan Pieter Claeys et Roxane Schneider, onze landgenoten en associate creative directors bij FCB NY (met Tom Theys, EVP Global Strategy, FCB Gobal - links op de foto) verder op hun elan op de Cannes Lions van dit jaar met een nieuwe Grand Prix. Die slepen ze in de wacht met ‘Spreadbeats’ voor Spotify in de Digital Craft competitie.
 
‘Spreadbeats’ is een B2B-campagne in de vorm van een videoclip van bijna 4’ die mikt op merken, marketingspecialisten en bureaus. Wat ze zo bijzonder maakt, is dat zo volledig gemaakt werd op basis van Excel-tabellen.
 
In samenwerking met Uncharted werd de hele clip rechtstreeks in het rekenblad gecodeerd, met behulp van analytische tools en in het programma geïntegreerde functies als ASCII, Grafieken, enzovoort.
 
De magie van de animatie doet haar werk door de cellen van het rekenblad te gebruiken om visuals en een adembenemend spektakel te creëren waarvan je nooit gedacht had dat een Excel-tabel dat mogelijk zou maken.
 
De supersoundtrack van John Summit maakt het helemaal af.

Archief / AWARDS