Fr

INTELLIGENCE

Retail media: WARC mikt op 153,3 miljard voor 2024

Dinsdag 4 Juni 2024

Retail media: WARC mikt op 153,3 miljard voor 2024

In The Future of Digital Commerce analyseert WARC een aantal e-commerce trends in vier domeinen: retail media, omnichannel marketing, AI en cloud-based data clean rooms.

In het verslag schat het instituut dat reclamebestedingen in retail media in 2024 goed zullen zijn voor een bedrag van 153,3 miljard dollar wereldwijd, een stijging van 13,7% tegenover vorig jaar. In 2025 zou de groei wat vertragen: +10,6% tot een bedrag van 169,5 miljard.
De reclame-inkomsten van Amazon dit jaar met 24,4% zullen stijgen tot 52,7 miljard dollar (+25%). Daarmee vertegenwoordigt de Amerikaanse gigant meer dan 37% (!) van de totale mediabestedingen in retail media. Als we China niet meerekenen, loopt het aandeel zelfs op tot meer dan 62%.
 
Nog volgens het rapport zou AI-enabled e-commerce tegen 2030 goed moeten zijn voor een bedrag van 16,8 miljard dollar.
 
Doordat de omnichannel context almaar complexer wordt, zien direct-to-consumer brands een gevoelige groei. DTC sales zullen in 2024 naar verwachting goed zijn voor een bedrag van 161,2 miljard (mede door de de toenemende inburgering van online abodiensten).
 
Ontdek een samenvatting van het rapport dat gebaseerd is op interviews met merken, bureaus en tech companies, alsook data en case studies van WARC en daarbuiten, hier.

Archief / INTELLIGENCE