Fr

INTELLIGENCE

bpost update Paper Reach-studie

Dinsdag 15 April 2025

bpost update Paper Reach-studie

bpost publiceerde de laatste resultaten van zijn Paper Reach studie, uitgevoerd door Profacts. Er werden 1.587 consumenten bevraagd en 7.500 direct mail campagnes geanalyseerd. 
 
Volgens bpost bevestigen de nieuwe onderzoeksresultaten dat papieren mailings goed en consistent blijven presteren doorheen de verschillende onderzoeksgolven.
 
De belangrijkste bevindingen zijn dat 77% van de campagnes wordt gelezen of geraadpleegd. Gemiddeld is elke mailing goed voor vier contacten.
 
53% van de mailings blijft actief na een week, een significante stijging ten opzichte van vorige waves (50%).
 
47% van de campagnes lokt een reactie uit, waarvan 30% online en 29% op het verkooppunt.
 
Tot slot wekt 59% van de campagnes positieve gevoelens op, tegenover slechts 6% negatieve.
De Paper Reach studie werd opgesteld door een werkgroep bestaande uit leden van de ACC, UMA, UBA en bpost.

Archief / INTELLIGENCE