Fr

INTELLIGENCE

Grote veranderingen voor CIM Internetstudie

Dinsdag 4 Februari 2025

Grote veranderingen voor CIM Internetstudie

Het CIM kondigt “een belangrijke methodologische verandering” aan in wat de Joint Audience Recognition (JAR) internetstudie gedoopt werd. Bedoeling: het mogelijk maken first-party cookies te gebruiken en beter rekening houden met verschillen in consent tussen sites door middel van een specifieke modellering per site.

Salomé Basch (Research Executive, CIM): “Nu third party cookies geleidelijk aan verdwijnen, was een nieuwe methode nodig om onze studie toekomstbestendig te maken. Er werden ook een aantal andere verbeteringen doorgevoerd. Zo zal de studie het bereik van gebruikers van een Safari-browser en van apps op Apple’s iOSjuister inschatten. Bovendien zullen verschillen tussen de sites in het geven van consent voortaan slechts eenbeperkt effect hebben op de resultaten.”
 
Deze veranderingen die in detail toegelicht worden op de CIM-website, hebben gevolgen voor de resultaten die vanaf 1 januari bijgestuurd werden en dus niet meer kunnen worden vergeleken met eerdere resultaten.

Archief / INTELLIGENCE