Fr

INTELLIGENCE

Ipsos definieert negen trends om globale consumenten beter te begrijpen

Maandag 23 September 2024

Ipsos definieert negen trends om globale consumenten beter te begrijpen

Ter gelegenheid van de tiende verjaardag van zijn Global Trends Report publiceerde Ipsos zopas een lijvige editie gebaseerd op meer dan 50.000 interviews op 50 markten. Daaruit distilleerde het instituut negen grote trends te midden van een uitdagende context waarin consumenten vandaag een evenwicht proberen te vinden en tegenstrijdige krachten met elkaar te verzoenen.

“Lokale en nationale cultuur hebben een enorme invloed. Meer dan acht op de tien burgers in 50 wereldmarkten vinden dat de wereld te snel gaat. Over het algemeen voelen mensen zich overweldigd door de complexe geopolitieke, economische en technologische verschuivingen die ze overal om hen heen vaststellen, om nog maar te zwijgen van klimaatverandering. Maar als we verder kijken dan de krantenkoppen, zien we de menselijke reactie op deze onzekerheid: een naar binnen gerichte persoonlijke focus, met een bloeiend gevoel van individualisme, versterkt door nieuwe keuzes over levensstijl en consumptie”, aldus de auteurs.

Tegelijk stellen de auteurs een zoektocht naar een nieuwe consensus vast, nu het tanende vertrouwen in de overheid het pad effent voor populisme.

Lees het volledige rapport hier.

Archief / INTELLIGENCE