Fr

INTELLIGENCE

dentsu buigt zich over CMO-prioriteiten voor 2025

Woensdag 20 November 2024

dentsu buigt zich over CMO-prioriteiten voor 2025

Net als de CMO Barometer van Serviceplan, waarvan de volgende editie zeer binnenkort beschikbaar is, documenteert de CMO Navigator van dentsu de uitdagingen waarmee marketingmanagers de komende maanden geconfronteerd zullen worden. Voor het onderzoek werden zo’n 1.900 CMO’s in 13 wereldwijde markten bevraagd (voornamelijk in Amerika en Azië).
 
Zoals ook blijkt uit de meest recente Marketer’s Toolkit van WARC, hebben CMO’s in het algemeen vertrouwen in de gezondheid van de economie, alsook in de groei van hun budgetten (met 5% tot 10% voor 86% van hen).
 
Gevraagd naar hun prioriteiten wat betreft de toewijzing van die middelen, noemen CMO’s als eerste – wat logisch is - initiatieven om de vraag van de consument te stimuleren en de ontwikkeling van nieuwe producten (38%). Daarna volgen bedrijfstransformatieprojecten (24%), merkontwikkeling (23%) en klantervaring (15%).
 
Wat betreft de uitdagingen waar ze de komende zes tot 12 maanden mee te maken zullen krijgen, noemt bijna de helft van de respondenten (47%) teammanagement als eerste (omgaan met telewerken, ontslagen, gebrek aan talent, etc.), gevolgd door datamanagement (34%) en de moeilijkheid om zich de klantervaring toe te eigenen (32%).
 
15% van de CMO’s citeert ook de ineffectiviteit van reclame in het nieuwe medialandschap. Over de duurzaamheid van hun marketingactiviteiten wordt met geen woord gerept.

Archief / INTELLIGENCE