Fr

INTELLIGENCE

The Trade Desk onderbouwt efficiëntie omnichannel strategieën

Woensdag 5 Maart 2025

The Trade Desk onderbouwt efficiëntie omnichannel strategieën

Deze studie komt ongetwijfeld aan bod tijdens onze volgende MM Tech Club die gewijd is aan het open web.
 
In samenwerking met PA Consulting en neuromarketingspecialist Brainsights publiceerde The Trade Desk ‘The Omnichannel Edge’. Het rapport dat gebaseerd is op een enquête bij 6000 mensen en neurowetenschappelijke metingen onthult dat omnichannel strategieën het mogelijk maken de aandacht voor reclame te versterken (x 1,4), overtuigender zijn (x 1,5) en de emotionele connectie met het merk verhogen (x 1,9).
 
Door verschillende kanalen zoals CTV, DOOH en audio te combineren verminderen campagnes de cognitieve vermoeidheid van hun bereik (x 2,2).
 
De studie belicht de sleutelelementen om de efficiëntie van omnichannel campagnes te optimaliseren: het bereik een centrale plaats geven in de strategieën door de momenten van engagement en de motivaties voor elk mediatype te identificeren, de specifieke kenmerken van elk kanaal benutten door te steunen op CTV om een emotionele band te smeden, op audio op de memorisatie te bevorderen en op DOOH om de naambekendheid te verbeteren. Tot slot benadrukt het onderzoek het belang van een data-driven aanpak om de frequentie en de relevantie van de boodschappen te optimaliseren.
 
“In een markt die gekenmerkt wordt door een versnipperd bereik moeten adverteerders de complementariteit tussen de kanalen benutten om de reclame-impact te maximaliseren en de relatie met de consumenten te versterken”, aldus François-Xavier Le Ray, general manager voor Frankrijk en België bij The Trade Desk.

Archief / INTELLIGENCE