Fr

INTELLIGENCE

Lions State of Creativity buigt zich over relaties tussen bureaus en adverteerders

Donderdag 21 Maart 2024

De Cannes Lions hebben hun vierde State of Creativity-rapport uitgebracht. Dat is gebaseerd op een enquête bij 3.000 adverteerders en creatieve bureaus.

De auteurs van het rapport wijzen op optimistischere vooruitzichten voor groei en marketinginvesteringen dan vorig jaar, maar ze identificeerden ook op duidelijke 'spanningen' in de relatie tussen creatieve bureaus en hun adverteerders.

Van eerstgenoemde categorie zegt 45% dat de werkrelatie moeilijk is, vergeleken met 37% van de adverteerders. De auteurs van het rapport zien dit als “een teken van een groeiende kloof tussen klant en bureau die nefast is voor creatieve groei”. Omgekeerd heeft een goede relatie tussen klant en bureau een positief effect op het hele creatieve ontwikkelingsproces, voegen ze eraan toe.

Het rapport merkt ook op dat adverteerders die optimistischer zijn over de groei van hun bedrijf eerder geneigd zijn om creativiteit prioriteit te geven, hun budgetten te verhogen en meer te investeren in merkopbouw op de lange termijn.

Archief / INTELLIGENCE