Fr

INTELLIGENCE

Biggie identificeert vier trends voor 2025

Maandag 3 Februari 2025

Biggie identificeert vier trends voor 2025

Biggie publiceerde zopas zijn Trendbook, met daarin vier trends die we in 2025 best zouden volgen. De belangrijkste daarvan is de ‘Messy Funnel’, waarbij de versnippering van het bereik en de verdwijning van third-party cookies aankoopprocedures en metingen complexer dan ooit maken.
 
Bij deze complexiteit hoort een groeiend verlies aan zichtbaarheid: vandaag is 59% van het bereik onbeschikbaar wegens consentkeuzes en zowat 40% van de inventaris is al cookieloos in België, aldus de groep. “Om te voorkomen dat deze “messy funnel” verandert in een context van mistige beslissingen, zijn attributie- en meetmodellen meer dan ooit essentieel voor de toekomst van marketing.”
 
De tweede trend betreft – uiteraard – artificiële intelligentie die omschreven wordt als een fundamentele breuk met het verleden en een culturele revolutie “die nog diepgaander en sneller is dan de opmars van informatica en het internet”. Biggie raadt aan om een AI quotiënt (QIA) te cultiveren om het hoofd te bieden aan multi-agent systemen die ongezien complexe problematieken kunnen beheren”.
 
Op drie documenteert Biggie de transformatie van televisie die evolueert van een overheersend medium naar een van de vele schermen die concurreren om onze aandacht. “Dit doorbreken van de chronologie van de traditionele media leidt tot een nieuwe realiteit waar content koning is en het platform secundair wordt. De grenzen tussen platformen vervagen en adverteerders moeten multiscreen strategieën inzetten”.
 
Tot slot bereikt influencer marketing een nieuwe maturiteit: het evolueert naar langere en immersievere content wat dieper engagement in plaats van oppervlakkige interacties bevordert.
 
Het trendbook van Biggie is hier beschikbaar.

Archief / INTELLIGENCE