Fr

INTELLIGENCE

Lijncom en Accurat ontwikkelen uniek meetsysteem

Woensdag 19 Juni 2024

Lijncom en Accurat ontwikkelen uniek meetsysteem

Lijncom ontwikkelde in samenwerking met Accurat MAIA, wat staat voor Mobile Advertising Insight Analysis). Het gaat naar verluidt om een wereldwijde primeur die nauwkeurig het bereik van advertenties op bussen en trams meet.
 
Het model dat geavanceerde AI en big data technologieën combineert, peilt naar de effectiviteit van campagnes dankzij data uit drie essentiële bronnen: de GPS-data van De Lijn, de locatiegegevens van Accurat en de campagnegegevens van Lijncom. MAIA analyseert de interactie tussen de GPS-gegevens van voertuigen en de locatiegegevens van voorbijgangers. Voorbijgangers die zich binnen een bepaalde straal van een bus of tram bevinden worden verondersteld een advertentie te zien. Deze metingen worden uitgemiddeld over het jaar.
 
Ben Stallaert, market intelligence expert bij Lijncom, licht toe: "Met de hulp van Accurat, een bedrijf gespecialiseerd in retail intelligence, brengt Lijncom voortaan het bereik in kaart op basis van van AI en big data. MAIA biedt ons unieke inzichten die nergens anders beschikbaar zijn."
 
In de marge van de lancering kondigt Lijncom ook de versterking van haar bovengrondse DOOH-netwerk in Antwerpen met 17 nieuwe dubbelzijdige digitale schermen aan. Deze schermen bieden real-time reisinformatie en dynamische reclamemogelijkheden, complementair aan het bestaande DOOH-netwerk in de Antwerpse metro.

Archief / INTELLIGENCE