Fr

INTELLIGENCE

Google en Nike 's werelds meest inclusieve merken volgens Kantar Brand Inclusion Index

Woensdag 7 Augustus 2024

Google en Nike 's werelds meest inclusieve merken volgens Kantar Brand Inclusion Index

Eind juli publiceerde Kantar de tweede editie van zijn Brand Inclusion Index. Die vroeg meer dan 20.300 respondenten uit 18 landen (maar niet in België) in elf talen merken uit 28 categorieën te beoordelen in vier domeinen met betrekking tot inclusiviteit: brand DEI strategy & bravery, diversity, equity, en inclusion.

Volgens de resultaten beïnvloedt de perceptie inzake diversiteit en inclusie minstens soms de aankoopbeslissingen van 70% van de consumenten. Voor een derde doet ze dat altijd. Anderzijds kreeg bijna 60% al eens te maken met discriminatie in een zakelijke omgeving.

Terwijl vorig jaar Nike, Amazon en Disney als de meest inclusieve merken naar voren kwamen, zijn dat deze keer – geholpen - Google, Amazon, Nike, Dove en McDonald’s. Spontaan geniet Nike de beste DEI-reputatie, gevolgd door Amazon en Walmart.

Meer info hier.

Archief / INTELLIGENCE