Fr

INTELLIGENCE

LinkedIn presenteert 2B2 Benchmark

Dinsdag 18 Juni 2024

Assets :


In opdracht van LinkedIn ondervroeg onderzoeksbureau IPSOS wereldwijd meer dan 2.000 B2Bmarketingleiders onder wie 448 CMO's in acht landen. Bedoeling: de stand van zaken in B2B, budgetten en vooruitzichten opmaken, prioriteiten en uitdagingen onderzoeken, en zien hoe rollen evolueren. Het onderzoek werd online uitgevoerd tussen 1 maart en 29 maart 2024.
 
Het lijvige rapport distilleerde negen kenmerken voor de B2B marketing leaders van morgen. Die moeten strategische denkers zijn, op technologisch vlak de weg tonen, creatieve voorlopers zijn, investeren in content strategieën, data weten te interpreteren en gebruiken, permanent leren, sterk zijn in communicatie en samenwerking hun visionaire skills aanscherpen en actief inzetten op DEI.
 
Los daarvan wijzen de resultaten op een hernieuwd optimisme. Bijna 9 op de 10 (88%) zijn optimistisch over het vermogen van hun team om het komende jaar omzet te genereren en ongeveer driekwart (72%) verwacht dat de marketingbudgetten komend jaar zullen stijgen.
 
AI lijkt almaar beter ingeburgerd. Zo is ‘Artificial Intelligence’ volgens het onderzoek de snelst groeiende digitale vaardigheid voor CMO’s en maken maken 2 op de 3 B2B-marketing leiders wereldwijd al gebruik van Generatieve AI-toepassingen in hun marketingactiviteiten. Zij zeggen dat het hen helpt om hun productiviteit te verbeteren (40%), contentcreatie te versnellen (39%) en meer kostenefficiëntie te creëren (30%).
 
Ontdek het volledige rapport hier.

Archief / INTELLIGENCE