Fr

INTELLIGENCE

bpost actualiseert Paper Reach-studie

Dinsdag 12 Maart 2024

bpost actualiseert Paper Reach-studie

bpost publiceerde de nieuwe resultaten uit zijn Paper Reach studie die, ter herinnering, tot doel heeft adverteerders en bureaus in staat te stellen de impact van hun Paper Mail/Direct Mail campagnes te evalueren door een betrouwbare referentie en een erkend meetsysteem aan te bieden. De studie wordt geleid door een taskforce bestaande uit leden van de ACC, de UBA, de UMA en natuurlijk bpost. 
 
De resultaten van de nieuwe studie waarvoor Profacts tussen maart 2022 en november 2023 bijna 8.600 campagnes analyseerde met een panel van 1.565 consumenten, bevestigen de impact van dit touchpoint.
 
Belangrijkste bevindingen: 76% van de campagnes wordt daadwerkelijk gelezen of geraadpleegd. Met een gemiddelde van vier contacten per mailing versterkt het medium de interesse die het kan opwekken bij zijn publiek. De levensduur is meer dan interessant: 52% is na een week nog steeds actief.
 
Bovendien genereert 45% van de campagnes een reactie - online in 28% van de gevallen en offline in 27%.
 
Nog even preciseren dat 58% van de campagnes positieve gevoelens oproept (tegenover 6% negatieve gevoelens).
 
Lees hier meer.

Archief / INTELLIGENCE