Fr

INTELLIGENCE

WARC Marketer's Toolkit 2025: optimisme te over

Woensdag 13 November 2024

WARC publiceerde de 14de editie van zijn Marketer’s Toolkit. Die belicht verschillende belangrijke trends die als leidraad zouden moeten dienen voor strategische planners in 2025. De eerste wil hen aanmoedigen om te “profiteren van de economische opleving”: volgens WARC gelooft tweederde van de marketeers (58% in Europa) dat het bedrijfsklimaat in 2025 beter zal zijn dan nu.
 
“Hoewel snelle groei in 2025 onwaarschijnlijk is, zijn er redenen om meer stabiliteit te verwachten dan in de afgelopen jaren, nu de centrale banken de inflatie weer onder controle krijgen en de rentetarieven dalen”, zegt Aditya Kishore, Insight Director bij WARC, die er ook op wijst dat de wereldwijde reclame-investeringen volgend jaar 1,15 biljoen dollar zouden moeten bedragen. Dat is een stijging van 10%. 
 
Laten we er maar in geloven.
 
Ondertussen nog een trend: 40% van de adverteerders gelooft dat brand safety de komende 12 maanden een significante impact zal hebben op hun marketingstrategieën. Tegelijkertijd is slechts 8% van plan om minder te investeren in sociale media.

Archief / INTELLIGENCE