Fr

INTELLIGENCE

Forrester redelijk optimistisch over 2024

Zondag 5 November 2023

Forrester vat zijn rapport ‘Predictions 2024’ over media en reclame aan met goed nieuws. CMO’s zouden, zo blijkt, het nieuwe jaar optimistisch tegemoet treden en klaar zijn om opnieuw te investeren wanneer de economische onzekerheid wegebt. Verder beschrijven de auteurs van het rapport het jaar 2024 als een tijd waarin “grote media hun levensvreugde weer zullen vinden”, met marketeers die experimenteren met nieuwe strategieën in domeinen zoals AI, gaming en CTV.

Laura Koetzle, VP group director bij Forrester, wijst op verschillende trends voor Europese markten, zoals eerst en vooral een stabielere groei van het BBP met +1,4% (versus 0,8% dit jaar) en een historisch laag werkloosheidspercentage van 6% in de EU. Uit het rapport blijkt ook dat 50% van de grote Europese bedrijven het komende jaar proactief zal investeren in AI en dit conform de AI Act. Verder blijkt dat slechts 20% van de betrokken bedrijven de rapportagetermijn van de CSRD-richtlijn over duurzaamheid zal respecteren en dat 40% van de Europese werknemers regelmatig van thuis uit zal werken.

Je kan het rapport van Forrester hier downloaden.

Archief / INTELLIGENCE