Fr

INTELLIGENCE

De ANA hamert op programmatic waste

Woensdag 10 Januari 2024

De ANA hamert op programmatic waste

Aan het einde van het jaar publiceerde de Association of American Advertisers (ANA) een lijvig rapport van meer dan 120 pagina's over haar ‘Programmatic Media Supply Chain Transparency’ onderzoek. Daaruit blijkt dat ongeveer een kwart van de programmatic reclamebestedingen op het Open Web niet productief of zelfs verspild zijn.
 
Het onderzoek, waaraan 21 adverteerders en 12 bedrijven die betrokken zijn bij de programmatic supply chain deelnamen, toont aan dat voor elke dollar die in een DSP wordt geïnvesteerd, slechts 36 cent daadwerkelijk een consument bereikt in een kwalitatieve mediacontext. 29 cent gaat naar adtech-tussenpersonen en 35 cent naar ongeldig verkeer en onzichtbare of onmeetbare inventaris.
 
Met dit nieuwe onderzoek, dat eens te meer de massale verspilling in programmatic op het Open Web belicht, wil de ANA adverteerders aanmoedigen om hun aanpak te heroverwegen en te zoeken naar manieren om de doeltreffendheid van hun investeringen te optimaliseren door de kwaliteit van de inventaris te beoordelen. Het rapport gaat vergezeld van een gids met aanbevelingen om deze investeringen in programmatic media te optimaliseren en ervoor te zorgen dat een groter percentage van elke reclamedollar daadwerkelijk de doelgroep bereikt.
 
Het ANA-rapport kan hier worden gedownload.

Archief / INTELLIGENCE