Fr

INTELLIGENCE

Welke lessen uit de Marketing Engagement Index van Team Lewis?

Maandag 11 December 2023

Welke lessen uit de Marketing Engagement Index van Team Lewis?

Team Lewis heeft de zesde editie van zijn Global Marketing Engagement Index gepubliceerd. Die analyseert trends in digitale marketing bij de top 300 bedrijven in de Forbes-ranglijst.
 
Deze editie van 2023 laat een aanzienlijke toename zien in investeringen in content, ESG-initiatieven en, in bredere zin, in digitale marketing.
 
Het onderzoek wijst ook op een groeiend risico op cyberaanvallen: “In 2023 waren websites van bedrijven verbonden met meer externe API's. Hoe groter het aantal API's, hoe groter het risico op cyberaanvallen. Hoe groter het aantal API's, hoe groter het risico op een externe inbreuk. Terwijl 79,9% van de sites in de Forbes Top 300 eerder als veilig werd beschouwd, is dit nu het geval voor slechts 63,9%”, aldus de auteurs van het rapport.
 
Ze wijzen ook op slechtere websiteprestaties: “Cruciale aspecten zoals de laadsnelheid van pagina's en de opvolging van conversies zijn opgeofferd ten gunste van de creatie van marketingcontent. De prestaties van alle websites zijn gedaald van 48,4% naar 45,9%.”

Archief / INTELLIGENCE