Fr

INTELLIGENCE

FutureKind en No-Kno nemen moslimconsument onder de loep

Maandag 29 Januari 2024

Trendwatchingbureau FutureKind en dataplatform No-Kno dat gespecialiseerd is in diversiteit in marketing sloegen de handen in elkaar en legden hun oor te luisteren bij jonge hoogopgeleide praktiserende moslimconsumenten. Ze onderzochten ze specifiek de impact van moslim-zijn op het consumentengedrag in 4 categorieën: voeding & voedingretail, mode & beauty, reizen en bankieren. Daarnaast werd ook representatie in marketingcommunicatie bevraagd.
 
Voornaamste (en bijzonder relevante) insight: hoewel moslimconsumenten een aantal gemeenschappelijke behoeften hebben die hen onderscheiden van niet-moslimconsumenten, mogen marketeers hen niet als een homogene groep beschouwen. Dat belet niet dat de doelgroep van moslimconsumenten biedt kansen biedt aan merken en producten (onder andere in het segment van halal-producten en -diensten).
 
De mate waarin een merk etnische diversiteit in brede zin - en niet enkel moslimrepresentatie - toont in hun marketing, beïnvloedt de merkperceptie bij de respondenten, aldus het rapport dat de social media posts van zes merken analyseerde op het vlak van etnische diversiteit.
 
Meer info hier.

Archief / INTELLIGENCE