Fr

INTELLIGENCE

Coca-Cola overheerst nog steeds Brand Footprint van Kantar

Maandag 16 Oktober 2023

Coca-Cola overheerst nog steeds Brand Footprint van Kantar

Coca Cola dat al vijf jaar de onbetwiste leader is in de wereldwijde Kantar-rangschikking van FMCG-merken in termen van Consumer Reach Points (het aantal keer dat een merk door de shoppers gekozen wordt), bezet dezelfde plaats in de Brand Footprint 2023.
 
Dat doet het merk zowel in België als wereldwijd, waar het Colgate, Maggi, Lay’s en Pepsi met ruime voorsprong voorafgaat.
Pepsico-merk Lay’s is weliswaar het enige dat vooruitgang boekt in deze top vijf en twee plaatsen stijgt.
 
Lay’s staat ook in de top vijf van merken met de sterkst stijgende penetratie (+1,6 punt, net als Oreo), na Nescafé (+1,8), Sunsilk (+2,2) en Sprinte (+2,3).
 
Het Kantar-verslag dat 37.000 merken in 53 markten analyseert, geeft aan dat 48% ervan vorig jaar groeiden; het gaat om 58% “kleine” merken (met een penetratie van 1 tot 10%) tegenover slechts 2% voor de “supermerken” (met een penetratie van meer dan 70%).

Archief / INTELLIGENCE