Fr

INTELLIGENCE

Persbereik: CIM presenteert Belgian Publishing Survey

Dinsdag 17 Oktober 2023

De National Readership Survey is niet meer, daar komt de Belgian Publishing Survey. Op 17 oktober publiceerde het CIM zijn nieuwe persbereikstudie. Die wordt nog steeds beheerd door Ipsos en is gebaseerd op meer dan 8.200 vragenlijsten die online en offline werden ingevuld voor de ongeveer 80 aangesloten titels die tot ’s lands grootste behoren.
 
In vergelijking met de NRS en om een uitgebreider beeld te krijgen van het bereik van deze mediamerken, heeft de BPS zijn scope uitgebreid met ‘non read’ digitale formaten, video en podcasts. Hun bereik wordt geïntegreerd in de Webresultaten en in de Total Brand - de twee andere indicatoren naast de Paper + Digital currency.
 
Ter herinnering, deze indicator omvat het bereik van de papieren versie van de titel en het bereik van de specifieke uitgave in PDF-formaat of via een app. De Web-indicator vertegenwoordigt dan weer het bereik van de website, app, video's en podcasts en is bedoeld om de bijdrage van het web bij Paper + Digital weer te geven. De Total Brand indicator is bedoeld om het bereik van het mediamerk te weerspiegeleren, ongeacht het kanaal, hoewel deze indicator in geen geval kan worden gebruikt als een bereikindicator voor mediaplanning, zoals de CIM aangeeft.
 
Meer details over alle methodologische aspecten van het onderzoek zijn beschikbaar in de speciale nota.

Archief / INTELLIGENCE