Fr

INTELLIGENCE

Ogilvy ziet kantelpunt inzake B2B influencer marketing

Maandag 25 September 2023



Volgens een nieuw rapport gepubliceerd door Ogilvy heeft B2B influencer marketing wereldwijd een kantelpunt bereikt en is het een van de topprioriteiten voor marketeers geworden.

De studie is gebaseerd op interviews met 550 CMO’s in elf verschillende markten en met merken als LinkedIn, Dell, EY, IBM en Samsung. Uit de studie blijkt dat 75% van hen al een beroep doen op B2B influencer marketing. Verder is 93% van plan om de influencer marketing activiteiten te verhogen.

Het onderzoek toont ook aan de beslissingsmakers het potentieel van B2B influencer marketing beseffen, meer bepaald voor het vergroten van de geloofwaardigheid van het merk en als steun voor  het genereren van leads. Bijna de helft (49%) gelooft dat influencers hun merk geloofwaardiger en betrouwbaarder kunnen maken, terwijl 40% een verbetering in leads of sales heeft ervaren dankzij influencer marketingstrategieën.

Het volledige rapport is hier gepost.


.

Archief / INTELLIGENCE