Fr

AWARDS

De case voor de Gold van Ogilvy Social.Lab op de B2B Drum Awards

Donderdag 7 November 2024

De case voor de Gold van Ogilvy Social.Lab op de B2B Drum Awards

Een collectieve gouden trofee, zo zou je de Gold kunnen omschrijven die de Ogilvy-groep zonet in de wacht wist te slepen op de recente Drum Awards B2B met zijn ‘More than Scratches the (Microsoft) Surface’ campagne voor de Amerikaanse leverancier van technologieoplossingen CDW. De prijs is ook een erkenning voor de expertise van TK.Lab van Ogilvy Social.Lab.

De campagne, die gevoerd werd op TikTok, is een samenwerking tussen de internationale teams van Ogilvy en OSL Belgium (Arnaud Vanhemelryck, Sélim Hamzaoui, Miriam Burgos, Nurya Doorenbosn en Victoria Van Wymeersch).

Ze beoogde om de kracht van Microsoft Surface-tablets aan een B2B-publiek te showen. Daartoe bedacht Ogilvy het idee om in te zetten op het nog niet eerder gebruikte potentieel van de TikTok community #smallbussinesowners door samen te werken met verschillende bedrijfsleiders van kmo’s. De content creators integreerden de Microsoft Surface-toestellen op authentieke wijze in hun day-to-day op het werk en zetten de concrete voordelen ervan in de verf via een reeks video’s.

Resultaten: TikTok werd het op een na meest doeltreffende platform van CDW voor het genereren van traffic, ondanks dat het slechts 3% van de investeringen in sociale media vertegenwoordigde. De campagne heeft ook de kosten per bezoek aan de site gehalveerd en de click rate verzesvoudigd ten opzichte van de benchmarks van TikTok.

Archief / AWARDS