Fr

AWARDS

Eurobest: alle Grand Prix en de Special Awards

Woensdag 13 December 2023

Eurobest: alle Grand Prix en de Special Awards

Van de 24 uitgereikte Grand Prix op Eurobest dit jaar zijn zeven creaties van Franse makelij. Dat maakt van Frankrijk het meest bekroonde land op deze editie.
 
‘Women’s Football’ van Marcel Paris voor Orange wint drie GP (Entertainement, Film en Glass: The Award For Change), net zoals ‘Plug-Inn’ van Publicis Conseil voor Renault (Creative Business Transformation, Creative Commerce en Creative Strategy).

De zevende en laatste Grand Prix voor onze zuiderburen gaat naar ‘The Unexpected Encounters Campaign’ van BETC Paris voor Lacoste (Industry Craft, foto).

We geven nog mee dat Oekraïne en Polen de eerste Grand Prix uit hun geschiedenis winnen, respectievelijk met ‘Be Brave Like Ukraine’ van Banda Agency voor zijn land en ‘Where to Settle’ de McCann voor Mastercard (Direct).

De andere Grand Prix, waaronder die van Happiness en Husk (D’Ieteren) in de competitie Creative Effectiveness, vind je hier, net als de Gold, Silver, Bronze en shortlists.

Er werden ook Specials Awards uitgereikt. Publicis werd verkozen tot Network OTY, voor Havas Creative en DDB; OMD is Media Network OTY, voor zusterbedrijf PHD en Mindshare. De titel van Agency of the Year bekroont Marcel, voor Publicis Conseil en Saatchi & Saatchi en die van Independent Agency of the Year gaat naar Serviceplan Munich, voor Edelman London en Small NY. Tot slot is er nog de Palme d’Or. Die gaat naar Prodigious France.

Archief / AWARDS