Fr

BLUE

WPP en zijn partners lanceren nieuwe editie van Welcome Talent

Donderdag 7 November 2024

WPP en zijn partners lanceren nieuwe editie van Welcome Talent

Het Welcome Talent-programma van WPP, dat begin dit jaar succesvol van start ging, krijgt een vervolg in samenwerking met dezelfde verenigingen en mediapartners: ACC, UBA, Creative Belgium, Clear Channel, JCDecaux, DPG Media, VRT en Roularta. De doelstelling blijft dezelfde: meer jongeren met diverse achtergronden de kans geven om aan de slag te gaan in de sector.

WPP geeft aan dat de sensibiliseringscampagne ‘I was made for this’, die speciaal ontwikkeld is voor dit project, meer dan 500.000 jongeren heeft bereikt en dat het mentorgedeelte van het programma door 35 stagiairs is gevolgd. Negen van hen hebben een job gevonden bij een WPP-bureau of bij een van de partners van het initiatief.

“Diversiteit is geen trend, het is een troef, zowel voor de maatschappij als voor bedrijven. Met Welcome Talent bouwen we aan een inclusieve en toekomstgerichte industrie, waar de diversiteit aan perspectieven en ervaringen binnen teams een echte troefkaart is voor innovatie en het genereren van betere resultaten”, aldus Diane Munyeshuli, communications & growth director bij WPP.

Archief / BLUE