Fr

INTELLIGENCE

WARC publiceert The Future of Strategy 2023

Dinsdag 3 Oktober 2023

Naar jaarlijkse gewoonte pakt WARC voor de elfde keer uit met de bevindingen van een peiling bij een 1000-tal marketingstrategen uit de hele wereld.

Eerste vaststelling uit het gedetailleerde rapport: er is een grote kloof tussen het lef dat van strategen wordt verwacht en gedurfde acties die uit hun aanbevelingen voortvloeien. Volgens het onderzoek wordt 70% van de strategen aangemoedigd om strategisch moedig te zijn, maar slechts een derde (34%) is het ermee eens dat klanten moedige besluitvorming aanmoedigen.
 
Nog volgens het verslag is 76% van de strategen het ermee eens dat meer nadruk op kwalitatieve methoden nodig is om opkomende en nichegemeenschappen te begrijpen: die zijn immers een goede indicator voor trends die later breder verspreid zullen worden.
 
Tot slot – het toppunt in tijden waarin iedereen te pas en onpas jongleert met diversiteit, inclusie en duurzaamheid - stelt 59% van de strategen vast dat DEI-doelstellingen niet voorkomen in briefings en 50% zegt dat duurzaamheid nooit aan bod komt.  
 
Het volledige (betalende) rapport vind je hier.

Archief / INTELLIGENCE