Fr

INTELLIGENCE

Juniper schat Ad Fraud goed voor 22% van globale digitale uitgaven

Maandag 2 Oktober 2023

Juniper schat Ad Fraud goed voor 22% van globale digitale uitgaven

Volgens een nieuw onderzoek van Juniper Research in 45 landen zal ad fraud alleen maar uitbreiding nemen de vijf komende jaren: van 22% van de globale digitale uitgaven dit jaar tot 23% tegen 2028 (van $ 84 miljard tot een bedrag van $ 172 miljard).
Bij de vijf door Juniper bestudeerde kanalen stelt het instituut vast dat mobiele reclame het zwaarst getroffen wordt door Ad Fraud: daar treft de ‘waste’ naar schatting bijna 30% van de mobiele bestedingen (versus iets minder dan 20% in display en search, 17% in in-app en minder dan 15% in video).
 
Wat video betreft schat Juniper Research dat de reclamefraude op YouTube adverteerders in 2023 tot 4 miljard dollar zal kosten.
 
Het instituut merkt ook op dat SEA-reclame de meeste reclamefraude zal genereren de komende vijf jaar.
 
Het verslag is hier beschikbaar.

Archief / INTELLIGENCE