Fr

INTELLIGENCE

Channel Factory doet duit in het zakje voor aandachtmeting contextuele campagnes op YouTube

Maandag 18 September 2023

Channel Factory doet duit in het zakje voor aandachtmeting contextuele campagnes op YouTube

In afwachting van de Belgische resultaten die verwacht worden tegen 2024, communiceert Channel Factory rond een onderzoek dat in het Verenigd Koninkrijk en Australië gevoerd werd met specialist Playground xyz. Daaruit blijkt dat brand suitability en contextuele campagnes op YouTube 28% meer aandacht opleveren dan het sectorgemiddelde. Naar verluidt is dat goed voor een seconde aandacht extra.
 
De eye-tracking tool AIP (Attention Intelligence Platform) van Playground xyz analyseerde meer bepaald 76 campagnes uitgevoerd door Channel Factory op basis van de aandachtsduur (het aantal seconden dat een advertentie daadwerkelijk bekeken wordt).
 
Channel Factory benadrukt dat zijn contextuele targetingoplossing de betrokken campagnes in staat stelde meer dan 70% meer aandacht te genereren voor de skippable advertenties. Het preciseert dat de non-skippable en skippable formaten prestaties haalden die de standaarden overtroffen in respectievelijk 97 en 95% van de gevallen.
 
Fabien Bourgies, country manager van Channel Factory voor België bevestigt dat er een soortgelijk project loopt voor België en dat de resultaten volgend jaar beschikbaar zullen zijn: “Met dit onderzoek bevestigen we opnieuw onze wens om onze resultaten te (laten) controleren. Dankzij deze studie konden we een evaluatie maken en een duidelijk bewijs leveren van de kracht van contextueel relevante en merkgerichte campagnes om de aandachtsindicatoren te verbeteren”, zegt hij.

Archief / INTELLIGENCE