Fr

MM TV

Serviceplan en MM peilen naar de superkrachten van CMO's: Ewoud Van Der Heyden (BMW), vol. 2

Dinsdag 12 November 2024

Serviceplan en MM peilen naar de superkrachten van CMO's: Ewoud Van Der Heyden (BMW), vol. 2

In ‘Unmasking the CMO’s superpowers’ gaat MM op zoek naar de superkrachten van een aantal marketeers uit de CMO Council van Serviceplan. Nadat Aline Lemaire vorige week de reeks aftrapte, is het deze keer de beurt aan Ewoud Van Der Heyden, marketing director van BMW Belux.
 
Die kan prat gaan op meer dan twee decennia binnen de BMW-group Belux, waar hij gestaag de carrièreladder beklom en sinds vier jaar het marketingteam begeestert met zijn motivatie en engagement. Dat werkt immers aanstekelijk: “Eens mensen het gevoel krijgen dat ze in een winnend team zitten, zullen ze nog meer hun best doen”, aldus Ewoud die tijdens ons gesprek ook haarfijn het verschil tussen kunst en marketing uitlegde aan de hand creativiteit. Die beschouwt hij overigens als een essentieel ingrediënt voor performantie. Verder komt hij met een interessante definitie van waar premium voor staat, benadrukt hij het blijvende belang van de menselijke factor in een digitale wereld en preciseert hij zijn verwachtingen ten opzichte van zijn bureau.
Ter herinnering, de CMO Council werd in 2017 door Serviceplan Group opgericht in München en breidde in 2022 uit naar België. Deze exclusieve Club verenigt de meest invloedrijke marketingdirecteurs van ons land.