Fr

INTELLIGENCE

Teads analyseert creatieve hefbomen in autoreclame

Dinsdag 3 Oktober 2023

Teads analyseert creatieve hefbomen in autoreclame

Teads onthulde de resultaten van een samenwerking met Ipsos die de belangrijkste creatieve hefbomen voor de optimalisatie van impactvolle omnichannel automotive campagnes.
 
Voor dit project selecteerde Teads 500 video's van 18 merken, die tussen 2019 en 2022 werden verspreid in 23 landen, met verschillende formats en bedoeld voor alle marketingdoelstellingen. Teads voorzag Ipsos vervolgens van een selectie KPI's en de bijbehorende percentages vertoonde tijd. Met behulp van AI-algoritmes groepeerde en structureerde de groep vervolgens de data om aldus de belangrijkste elementen binnen de campagnes te identificeren, categoriseren en kwantificeren.
 
Een van de belangrijkste bevindingen is dat videocreaties die minder focussen op het voertuig, maar het integreren in een bredere context vaak langere kijktijd genereren.
 
Op dezelfde manier kan de presentatie van het interieur van het voertuig net zo boeiend zijn als het vertellen van een compleet verhaal, vooral in advertenties die mikken op de overwegingsfase van de funnel, aldus de auteurs van de studie.
 
Ze wijzen er ook op dat het benadrukken van het logo en de merknaam meer aandacht trekt.
 
Daarnaast merken ze op dat panoramische beelden die een gevoel van vrijheid en beweging oproepen, de interesse van de consument wekken. Ze voegen eraan toe dat video's met minder sequenties ook een grotere impact hebben omdat ze minder cognitieve inspanning vereisen, en dat video's met een donkere ondertoon in het algemeen minder worden bekeken.

Archief / INTELLIGENCE