Fr

INTELLIGENCE

Teads en Lumen ontkrachten een mythe: bad news is good news for business

Maandag 7 Oktober 2024

Teads en Lumen ontkrachten een mythe: bad news is good news for business

Opmerkelijk. Zoals we weten, liggen bekommernissen inzake brand safety vaak aan de basis van vrees bij adverteerders als het gaat om de inlassing van hun advertenties in politieke of economische nieuwscontent. Dat geldt zelfs bij gereputeerde nieuwsmerken. Terecht of onterecht? Teads zocht het uit.
 
Het onderzoek gebeurde in samenwerking met Lumen en betrof ongeveer 900 Amerikaanse consumenten die werden uitgenodigd om hun smartphone te gebruiken om nieuwscontent te bekijken die vergezeld ging van advertenties uit verschillende sectoren op nieuwssites die bekend staan om hun professionaliteit en journalistieke nauwkeurigheid.
 
De resultaten tonen een sterke correlatie tussen aandacht en upstream merkresultaten wanneer advertenties werden bekeken naast nieuwscontent. Nieuwscontent genereerde 18% meer interesse van lezers dan lifestyle- en cultuurnieuws, verhoogde de betrokkenheid bij artikelen met 35% en verhoogde de aandacht voor advertenties met 20%.
 
“Er bestaat een mythe dat adverteren naast slecht nieuws slecht is voor de business. Ons werk met Teads heeft aangetoond dat adverteren bij traditionele nieuwscontent meer aandacht en resultaten kan genereren zonder de merkperceptie te beïnvloeden”, aldus Mike Follett, CEO van Lumen Research.
 
Lees hier meer.

Archief / INTELLIGENCE