Fr

BLUE

Ogilvyland: Serious People trolt WPP

Zaterdag 5 Oktober 2024

Ogilvyland: Serious People trolt WPP

Onder leiding van klimaatactivist Oli Frost lanceerde Serious People, een lid van het Glimpse Collective, een spectaculaire nieuwe campagne om de betrokkenheid van WPP en diens netwerk Ogilvy bij de promotie van fossiele brandstoffen aan de kaak te stellen.
 
Een valse e-mail van Mark Read, CEO van WPP, verzonden vanaf het adres mark.read@ogilvyland.com, nodigde de geadresseerden uit om deel te nemen aan Ogilvyland, een gratis kermis georganiseerd door Ogilvy. Doelstelling? De “warme wereld die onze klanten bouwen vieren”.
 
De site beschrijft Ogilvy als ’s werelds toonaangevende bureau voor de fossiele brandstofindustrie en verwijst in het bijzonder naar de beroemde F-lijst van Clean Creatives. De site belooft bezoekers van deze ‘Fossil Fuel Funfair’ een reeks spectaculaire attracties waaronder ‘Woody's Woodland Fire Rescue’, de ‘Net-Zero Slow-ercoaster’, de ‘Rising River Rapids’, de ‘Coal Mine Mountain’ en de ‘Mark Read's Magic Show’.
 
Al deze evenementen staan gepland voor 16 oktober op een nog niet bekendgemaakte locatie (klik hier om je aan te melden).

Archief / BLUE