Fr

BRANDS

Mountain Dew creëert promotionele tijdzone (by Focalys)

Woensdag 2 Oktober 2024

Mountain Dew creëert promotionele tijdzone (by Focalys)

In de Verenigde Staten ging Mountain Dew over de tongen toen het eind augustus een verrassende marketingactie van vier maanden lanceerde: tot 31 december krijgen consumenten die de Rocky Mountain-regio bezoeken een gratis frisdrank.

Om deel te nemen moeten consumenten zich eerst registreren op de website Welcometomtntime.com. Vervolgens ontvangen ze gedurende de hele periode een gratis fles Mountain Dew als ze de bewuste regio betreden (te voet, met de auto, bus, bromfiets, enz.). Het enige wat ze hoeven te doen is via hun smartphone de website te bezoeken wanneer ze zich in de bewuste tijdzone bevinden. De actie wordt gepromoot op de sociale media en via billboards aan de grens van de betreffende tijdzone.

Tegelijkertijd organiseert het merk ook een wedstrijd op TikTok om de verhuiskosten te vergoeden van vijf mensen die besluiten naar de regio te verhuizen (tot 10.000 dollar aan terugbetalingen).

Uit een onderzoek van StatSocial blijkt dat mensen die in de bergtijdzone wonen 6% gelukkiger zijn dan de gemiddelde Amerikaan. Mountain Dew promoot optimisme en escapisme en moedigt consumenten aan om tijd door te brengen in deze regio’s of er zelfs te gaan wonen. Het principe van geolokalisatiepromotie is ingenieus en moedigt het publiek aan om erop uit te trekken en het gebied te bezoeken. Sterke marketing!

Archief / BRANDS