Fr

BRANDS

Currys speurt naar afval op Fortnite (by Focalys)

Donderdag 13 Juni 2024

Currys speurt naar afval op Fortnite (by Focalys)

Om GenZ bewust te maken van de plaag die elektronisch afval vertegenwoordigt, kwam de Britse retailer Currys, die technologische producten en huishoudelijke apparaten verkoopt, in maart 2024 met een experiment waarbij Fortnite-spelers werden uitgenodigd om items te recyclen tijdens hun games.
 
Currys creëerde een ‘Trash Tycoon’ kaart op Fortnite die visueel de 880 miljoen ongebruikte of kapotte technologische producten in Britse huizen weergeeft. Om mee te doen hoef je alleen maar naar het X-account van de retailer of de website currys.co.uk te gaan en daar de instructies te volgen. Eenmaal op de kaart, moeten gamers het tegen elkaar opnemen om zoveel mogelijk afval te verzamelen en te recycleren (oude mobiele telefoons, televisies, enz.) en aldus in-game en real-life beloningen te verdienen ter waarde van meer dan 1.000 pond. Het spel wordt gepromoot op de sociale netwerken van Currys, maar ook door DJ en radiopresentator Tyler West, die het spel voor al de rest mocht uittesten en er al snel verslaafd aan raakte.
 
De actie is meer dan welkom, aangezien volgens een recent onderzoek van Currys 75% van de jongeren in het Verenigd Koninkrijk thuis apparaten bijhoudt die ze niet meer gebruiken. En wat is een betere manier om deze generatie te bereiken dan via een challenge op een platform dat 18 miljoen gebruikers heeft in het Verenigd Koninkrijk?

Archief / BRANDS