Fr

BRANDS

KFC lanceert hotline voor monden in brand (by Focalys)

Woensdag 29 Mei 2024

KFC lanceert hotline voor monden in brand (by Focalys)

Naar aanleiding van zijn 40ste verjaardag heeft KFC Thailand zijn zeer pikante ‘Kai Jai Ded’ menu nieuw leven ingeblazen. De fastfoodketen creëerde een hotline om consumenten die niet bestand zijn tegen het kruidige gerecht gerust te stellen.

KFC wenste de terugkeer te vieren van zijn menu, dat twee jaar geleden van de kaart was verdwenen. Het ‘Kai Jai Ded’ menu wordt opnieuw gelanceerd in een limited edition en is gericht op liefhebbers van pikante gerechten. Voor hen bedacht het merk ‘Spicy Relief Hotline’, meer bepaald om ze te laten genieten van de intense smaaksensatie.

Mensen die het nummer bellen, krijgen twee opties te horen: ze kunnen praten met gekwalificeerde professionals die klaarstaan om ondersteuning en advies te geven over hoe ze zich beter kunnen voelen of ze kunnen ontspannen met een audiosysteem dat klassieke muziek of ASMR-geluiden afspeelt. De hotline wordt gepromoot op de Thaise sociale media van KFC en via folders en posters in restaurants.

De actie is eerder entertainend dan nuttig, maar ze inspireert ook. Andere merken zouden een hotline kunnen gebruiken om hun klanten te kalmeren of te informeren, door middel van gespecialiseerd advies of relaxerende songs. Volgens KFC was het menu in minder dan twee weken uitverkocht. En een indrukwekkend aantal klanten heeft de hotline gebeld, wellicht uit nieuwsgierigheid...

Archief / BRANDS